Retour

Medi-Market Group blijft de gezondheids- en welzijnssector tackelen

Opening van het eerste L’Institut by Medi-Market in Waterloo | Opening van de eerste Apotheek by Medi-Market Group in Leuven

De Belgische onderneming Medi-Market Group blijft haar streefdoel trouw: verzorging tegen de laagst mogelijke prijs ! Vandaag zet het haar ontwikkeling voort en opent het eerste schoonheidsinstituut in Waterloo en de eerste apotheek in ‘stand-alone’ in Leuven.

 

L’Institut by Medi-Market 

“Na een uitvoerig marktonderzoek hebben we vastgesteld dat bepaalde actoren in de verzorgingssector overdreven winstmarges opstrijken. Daarom hebben we beslist om de beste technologieën en de expertise van onze teams voor iedereen toegankelijk te maken, zodat zo veel mogelijk mensen zich voor een correcte prijs kunnen verzorgen”, aldus oprichter Yvan Verougstraete.

In het eerste centrum in Waterloo biedt L’Institut by Medi-Market 3 grote expertisegebieden aan:

  • Slank en strak lichaam: met een holistische benadering van geavanceerde technologieën (cryolipolyse, cellumassage, radiofrequentie) en deskundige diëtisten wil L’Institut iedereen voor een democratische prijs aan een slank en strak lichaam helpen.
  • Permanente ontharing: de nieuwste generatie diodelaser maakt een veilige, efficiënte en pijnloze permanente ontharing op elk huidtype (m/v) mogelijk, voor een zacht prijsje.
  • Gezichtsverzorging en anti-aging: de geavanceerde radiofrequentietechnologie en de Esthederm-producten zorgen samen voor een optimaal resultaat.

Na deze eerste positieve test wil Medi-Market Group het concept snel in verschillende winkels en zelfs als standalone introduceren. “We streven naar een revolutie in de verzorgingssector. We willen iedereen de beste kwaliteit voor de laagste prijs bieden, net zoals we voor de parafarmacieën hebben gedaan”, licht Yvan Verougstraete toe.

 

Apotheek by Medi-Market Group

Uit de studie van de toegankelijkheid van de gezondheidszorg in 2017 bleek ook dat de Belgen nog steeds te veel betalen voor hun geneesmiddelen op een markt waar weinig concurrentie heerst[1]. Hierdoor kopen heel wat mensen hun producten noodgedwongen in een buitenlandse apotheek of bestellen ze die online in het buitenland. En er is nog meer slecht nieuws. Volgens de resultaten van deze studie kan bijna een op de drie Belgen om financiële redenen de noodzakelijke geneesmiddelen niet kopen!

“De democratisering van de gezondheidszorg belangt iedereen aan. Eén jaar na de publicatie van deze studie stellen we helaas vast dat er nog hoegenaamd niets veranderd is. Een gemiddelde prijsdaling van de niet-terugbetaalde geneesmiddelen met 20 % zou de Belgische consumenten nochtans een besparing van 400 miljoen euro per jaar opleveren”, benadrukt Yvan Verougstraete.

In het licht daarvan heeft Medi-Market Group besloten om de ontwikkeling van zijn netwerk met een nieuw concept te versnellen: Apotheek by Medi-Market Group. Deze nieuwe centra leven de Belgische wetgeving en de deontologische code voor apothekers strikt na. Patiënten weten vaak niet dat apothekers de prijs van niet-terugbetaalde geneesmiddelen volgens de Belgische wet zelf mogen bepalen, en daar willen we de mensen over informeren en hen oproepen om de prijzen te vergelijken.

Op 20 oktober opende de eerste Apotheek by Medi-Market zijn deuren in Leuven, meer bepaald in de Bondgenotenlaan. Dit is een van de hoofdstraten van de universiteitsstad, die het station met het stadscentrum verbindt.

[1] Studie op vraag van Medicare-Market uitgevoerd door Dedicated, waaruit onder meer blijkt dat de prijs van de geneesmiddelen die de sociale zekerheid niet terugbetaalt, in België tot 36 % hoger ligt dan in Frankrijk en tot 27 % hoger dan in Nederland.