Medicare-Market doet zijn groeidoelstellingen exploderen en creëert 120 nieuwe banen in 2018
Terwijl de Retail in België veel banen schrapt, is de Belgische groep Medicare-Market, die eigenaar is van de merken Medi-Market en Pharmaclic, van plan om in 2018 120 mensen aan te werven dankzij de opening van haar 20 nieuwe verkooppunten.
Yvan Verougstraete, oprichter en CEO van Medicare-Market, streeft zijn doel na: “het grootste aanbod van producten en diensten van hoge kwaliteit toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen door de laagste prijzen aan te bieden”.
Dankzij de complementariteit van de twee merken voldoet de Medicare-Market Group aan alle gezondheids- en welzijnsbehoeften, terwijl ze gespecialiseerd advies, verlengde openingstijden en de laagste prijzen op de markt biedt.
Het jaar 2018 belooft een explosieve groei te kennen met de uitbreiding van het commerciële park (dankzij 37 openingen) en de ontwikkeling van online verkoop om een geïntegreerd meerkanaalsaanbod te ontwikkelen en zijn marktaandeel in de parapharmaceutische markt te vergroten. In 2020 de leidende apotheek en parapharmacie in België worden, is het doel dat Yvan Verougstraete voor de groep stelt.
In cijfers: in 2017 bezochten ongeveer 6.000 klanten dagelijks de 23 verkooppunten. De webshops hebben 8,6 miljoen gelezen pagina’s. Dankzij de 200 medewerkers en de steun van Belgische private en publieke investeerders bedraagt de omzet 51 miljoen euro.